Mimmi Brusén stipendium

Stipendium till Mimmi Bruséns minne.

Mimmi Brusén var under många år en centralgestalt i Söderhamns konstliv och till hennes minne har Söderhamns konstförening instiftat ett stipendium. Stipendiet delas ut till ungdomar i Söderhamns kommun som är aktiva inom bildkonsten. Stipendiet skall främja och stimulera fortsatt utveckling för mottagaren inom bildkonsten.

Styrelsen mottar gärna förslag på stipendiat och utser slutlig mottagare. Storleken på stipendiet fastställs årligen beroende på föreningens ekonomiska situation. Stipendiet utdelas i anslutning till utställningarna Ung Konst eller vid annat lämpligt tillfälle.

Bidrag till stipendiet kan sättas in på BG: 8103-4 3362178-0 (Sparbanken). Ange Mimmi Brusén eller Swish 123 290 7806. Ange till Mimmi Bruséns minne.